Księgi Handlowe:
- prowadzenie i przechowywanie przez Biuro ewidencji księgowej (syntetycznej i analitycznej) Podatnika w postaci księgi rachunkowej, na którą składają się:
- dziennik,
- konta księgi głównej i ksiąg pomocniczych,
- zestawienie obrotów i sald kont księgi głównej i ksiąg pomocniczych,
- prowadzenie i przechowywanie dokumentacji podatkowej, na którą składają się:
- odrębne ewidencje dla celów podatku od towarów i usług,
- ewidencje środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
- ewidencje wyposażenia,
- sporządzanie deklaracji podatkowych,
- sporządzenie rocznego bilansu oraz rachunku zysków i strat.
Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów:
- prowadzenie i przechowywanie przez Biuro następującej dokumentacji podatkowej
- podatkowej księgi przychodów i rozchodów
- ewidencji dla celów podatku od towarów i usług,
- ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
- ewidencji wyposażenia,
- dokonywania rozliczeń podatku VAT w ramach prowadzonej przez Podatnika działalności gospodarczej.
- sporządzanie deklaracji podatkowych w podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku VAT.
Ryczałt Ewidencjonowany:
- prowadzenie i przechowywanie przez Biuro Rachunkowe następującej dokumentacji podatkowej:
- ewidencji ryczałtu,
- ewidencji dla celów podatku od towarów i usług,
- wykazu środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
- dokonywania rozliczeń podatku VAT w ramach prowadzonej przez Podatnika działalności gospodarczej .
- sporządzanie deklaracji podatkowych w podatku dochodowym od osób fizycznych i podatku VAT.
Kadry i Płace
- prowadzenie ewidencji pracowników;
- prowadzenie akt osobowych pracowników, w zakresie wynikającym z prawa pracy i przepisów szczególnych;
- prowadzenie, dla pracowników wymienionych w punkcie 1, całości spraw wynikających ze stosunku pracy;
- rejestrowanie pracowników w ZUS i wyrejestrowywanie;
- rejestracja zwolnień lekarskich;
- wprowadzanie, aktualizowanie i archiwizowanie danych kadrowych w komputerowym systemie kadry-płace;
- sporządzanie sprawozdań o zatrudnieniu i wynagrodzeniach – w części dotyczącej zatrudnienia (jeśli są wymagane);
- dokonywanie okresowych analiz wykorzystania czasu pracy (obecności, zwolnień, godzin nadliczbowych, urlopów);
- prowadzenie bieżącego archiwum akt osobowych pracowników ;
- naliczanie wynagrodzeń i prowadzenie obsługi płacowej pracowników na podstawie dokumentów płacowych oraz zgodnie z obowiązującym i przepisami;
- sporządzanie list płac;
- prowadzenie kartotek wynagrodzeń pracowników i comiesięczna ich aktualizacja;
- naliczanie wynagrodzeń za czas nieobecności w pracy spowodowanej chorobą, zasiłków chorobowych, macierzyńskich i opiekuńczych, kontrola prawidłowości ustalania prawa do zasiłku chorobowego oraz prowadzenie kart zasiłkowych;
- naliczanie i sporządzanie list wypłat na podstawie rachunków do zawartych przez Podatnika umów zleceń i umów o dzieło;
- sporządzanie miesięcznych zestawień dotyczących naliczenia wynagrodzeń oraz informacji o odprowadzonych składkach na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy, podatek dochodowy od osób fizycznych oraz innych potrąceń;
- sporządzanie i wysyłanie miesięcznych deklaracji ZUS, przekazywanie przelewów na konta ZUS oraz sporządzanie Raportów Miesięcznych dla Osoby Ubezpieczonej (RMUA) – na paskach wynagrodzeń;
- sporządzanie miesięcznej deklaracji o wysokości zaliczki na podatek dochodowy od łącznej kwoty dokonywanych wypłat (PIT-4 i PIT-8A);
- sporządzanie rocznych informacji o uzyskanych dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11, PIT-4R), oraz dokonywanie rocznego rozliczenia podatku (PIT-40) pracowników, którzy złożyli wymagane oświadczenie;
- wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniu pracowników;
- wprowadzanie, aktualizowanie i archiwizowanie danych płacowych w komputerowym systemie kadry-płace.